Data – fra uoverskueligt til værdifuldt

DATABERIGELSE

For rigtig mange er data noget der hænger dem ud af halsen og giver associationer til kæmpe store uoverskuelige Excelark og mange timers kedsommeligt arbejde med at validere og rette til.

Vi mener at data ikke bare er data, men essentiel viden, som kan bruges til at booste din forretning. Bruger man data på den rigtig måde med det fulde udbytte, kan man nå langt større højder, end man lige umiddelbart skulle tro.

Er du sikker på at det kundedata du har, giver dig det bedste udbytte? Ved du om du bruger dine kræfter på langvarige kundeforhold eller en kunde, som kun bliver en kort periode? Og kender du Værdien af din Customer Lifetime Value (CLV) eller dine kunders værdi i hele deres ’levetid’?

Med The Data Company som samarbejdspartner, får du adgang til en masse ekstra data om dine kunder. Det betyder at vi kan berige din data med oplysninger om fx kundernes adfærd, deres betalingsevne, boligtype, telefonnummer, køn og alder. Vi kan også sammen med dig beregne dine kunders CLV og på den måde hjælpe dig med at fokusere på de kunder, der giver den bedste indtjening. Når vi beriger dine kundedata, kan du, ud over de kommercielle perspektiver for din forretning, fx få svar på:

  • Hvilke medier bruger jeres kunder og hvornår er de aktive der?
  • Hvor mange biler har kunden?
  • Hvor meget tjener dine kunder?
  • Hvor mange børn har dine kunder?
  • Bor kunden i nærheden af aktuelle indbrud

Vi bruger de bedste kilder til at bearbejde og berige jeres data og derfor samarbejder vi bl.a. med Geomatic om at berige data med Conzoom® koder, hvilket gør dig i stand til at navigerer imellem forskellige målgrupper nemt, visuelt og med et enkelte klik med musen.

Består jeres data primært af virksomheder, så kan vi naturligvis også hjælpe jer. Principperne er de samme som ved data på private, men her vil vi kunne udvide med data fra en lang række andre databaser og dermed berige jeres data med en lang række af faktorer, roller, kontaktpersoner etc.

Datadrevet markedsføring

Hvis du udnytter det fulde potentiale af din kundedata og får The Data Company til at berige dataene, kan du uden problemer styre din markedsføring i den rigtige retning. Det kaldes datadrevet markedsføring og hjælper jer med ikke at bruge markedsføringskroner på kunder, som ikke er i jeres målgruppe. Markedsføring, som er drevet af data, når ud til de kunder, som mest sandsynligt vil konvertere og give mest mening at få fat i fordi deres CLV er højere end andre kunder. Et godt eksempel på et sted hvor markedsføringen ikke bygger på data er når en person uden børn rammes af reklamer for børnetøj eller en person uden kørekort rammes af en bilreklame.

Vi kan sagtens sige os selv at det ikke giver mening at bruge budgettet på den måde, men er du sikker på du altid rammer de bedste kunder?

Læs mere om hvordan vi kan hjælpe dig med at segmentere dine kunder under ’Personprofiler’, så du får meget mere ud af din markedsføring.

 

Lad os berige din data så du kan få meget mere ud af den.

 

Tag fat i Peter, hvis du vil vide mere

Peter Jul Jakobsen
Teknisk direktør / CTO
pjj@thedatacompany.dk
24696769
The Data Company er et datahus, hvor vi hjælper vores kunder med at købe leads til salgsarbejdet, lave dataanalyse, formidle data til CRM og telemarketingsystemer, vaske og berige data, skabe overblik og gennemsigtighed på vores kunders egen data og meget meget mere – vi kalder det ”god data”!
The Data Company

Ny Banegårdsgade 48
DK-8000 Århus C

+45 7070 5000
info@thedatacompany.dk

CVR: DK39847604
KONTO: 7110 - 0002411775
The Data Company er en del af The Company Group

Vi bruger cookies!

The Data Company benytter 1. og 3. parts cookies til statistik for at forbedre brugeroplevelsen samt vores kommunikation. Du kan altid slette cookies igen i din browser

OK