Leadgenerering

LEADS TIL TELEMARKETING

Telemarketing er en af de mest effektive rekrutteringskanaler af nye kunder eller medlemmer til jeres forretning, men det er samtidigt også en af de dyreste. Derfor er det naturligvis vigtigt, at de emner, der skal kontaktes, bliver de bedst mulige.

De fleste virksomheder, der køber leads, får dem ofte fra flere forskellige leverandører. Men mange er ikke klar over værdien af de leads de køber. Ved du fx hvor gamle de leads, du køber er? Eller om de allerede er i din database eller om du køber dem flere gange hos forskellige leverandører? Ved du om de er relevante for dit produkt og dit budskab? Mon de er indsamlet i henhold til gældende lovgivning?

Og hvorfor skal der være en grænse for hvor mange leads du kan købe om måneden?

Hos The Data Company har vi arbejdet med køb af leads lige fra starten, og vi mener ikke, der skal være så mange faldgruber og begrænsninger, når man køber leads. Derfor giver vi vores kunder ubegrænset adgang til alle de leads, der findes i markedet.

Mangler I permissions?

Med The Data Company som samarbejdspartner får du adgang til alle de leads, der er på markedet. Vi kan hjælpe dig med at købe leads ind og sikre dig at du kun skal bruge penge på de kvalificerede leads, som giver størst mulig chance for et fornuftigt afkast. 

Vi hjælper også med at modtage de leads, du selv indsamler, og undersøge om det enkelte lead ville kunne skaffes bedre eller billigere fra en anden kanal – live. På den måde kan vi hjælpe jer med at selektere de mest profitable leadkanaler, styre datastrømmene fra de forskellige leverandører af leads, og dernæst levere data direkte i et telemarketingsystem til udringning, så I har data til rådighed så hurtigt og så friskt som muligt.

Hvad er et lead og hvor kommer det fra?

Et lead er betegnelsen for en henvisning til en potentiel kunde. Altså kundens oplysninger i form af navn og fx telefonnummer eller adresse. Leadgenerering handler ganske enkelt om at skaffe potentielle kunder til butikken, hvilket kan gøres på mange forskellige måder. Man kan f.eks. nemt samle leads via en kontaktformular, et nyhedsbrev eller en annonce på Facebook eller Google. Men man kan også købe leads fra leverandører som indsamler dem fra konkurrencer.

Der findes flere forskellige former for leads, man kan vælge at bruge i sit salgsarbejde. De tre mest gængse er teledata, affiliate leads og microsite leads. På illustrationen herunder, kan du se forskellen på de forskellige leads.

Teledata har en stor volumen og en meget billig pris. Det bruges typisk af NGO’er, Vejhjælp, Aviser og forlag samt forsikringsselskaber sammen med machinelearning/AI for at sikre, at man ikke bare ringer fra a-z i telefonbogen, men rent faktisk går oplyst til værks i forhold til at finde korrekt data til sin bearbejdning.

Affiliate leads har lidt mindre volumen og en lidt højere pris. De bruges typisk af de virksomheder, der skal have en salgspermission (samtykke) for at måtte rette henvendelse til kunden.

Microsite leads har en lav volumen, men en høj pris. De bruges typisk af de samme virksomheder, som dem der bruger affiliate leads. Forskellen er at virksomheden her har brug for at leadet er meget højt kvalificeret før det rammer salgsafdelingen. Den store udfordring er her, at der er en relativ lille volumen i den slags kampagner og samtidigt er det svært at opnå en kontinuerlig tilgang af volumen.

Hvor godt performer dine leads?

Hos The Data Company kan vi både hjælpe dig med at købe leads og med at samle alle dine leads i én database, så du får overblik over dem og hvordan de performer. Ud fra den data vi indsamler i forbindelse med leadtracking kan vi udregne en leadscore for dig, så du bedre kan arbejde med dem ud fra et forretningsmæssigt synspunkt. En leadscore kan fortælle dig hvor meget det enkelte lead er værd og derved give dig et beregningsgrundlag, når du skal budgettere dine markedsføringskroner.  

Det giver dig en kundeportefølje, som er lettere at gennemskue og som du ved meget mere om, end du gør i dag.

Hvad kan The Data Company hjælpe med?

Vi hjælper blandt andet virksomheder i mange forskellige brancher med at:

  • Købe leads (fra en ubegrænset mængde leads)
  • Sikre at de leads de køber er de mest kvalificerede
  • Undersøge om de leads de indsamler, kan fås billigere et andet sted
  • Selektere de mest profitable leadkanaler
  • Levere validerede leads live til telemarketingbureau
  • Samle nuværende leads i én database og give et samlet overblik via live dashboard
  • Udregne leadscore

Tag fat i Bo eller Alexander, hvis du vil vide mere

Bo Bjerre Klemmensen
Adm. direktør
bbk@thedatacompany.dk
41447758
Alexander Rezaei
Projektchef
are@thedatacompany.dk
31784902
The Data Company er et datahus, hvor vi hjælper vores kunder med at købe leads til salgsarbejdet, lave dataanalyse, formidle data til CRM og telemarketingsystemer, vaske og berige data, skabe overblik og gennemsigtighed på vores kunders egen data og meget meget mere – vi kalder det ”god data”!
The Data Company

Ny Banegårdsgade 48
8000 Aarhus C

Sankt Gertruds Stræde 10
1129 København K

+45 7070 5000
info@thedatacompany.dk

CVR: DK39847604
KONTO: 7110 - 0002411775
The Data Company er en del af The Company Group

Vi bruger cookies!

The Data Company benytter 1. og 3. parts cookies til statistik for at forbedre brugeroplevelsen samt vores kommunikation. Du kan altid slette cookies igen i din browser

OK